bir web sitesi tasarladım

ahmetduzen.wordpress

Bir Web Sitesi Tasarladım, Bana Özel Oldu. Her gün Bakıyorum Kim Girmiş Diye. Bir Tek Ben Girmişim. Başkada Yok.

Normal bir ziyaretçi bir web sitesine girdiğinde şöyle bir gözden geçirir ve çıkar. Ben web siteleri ziyaret ettiğimde 2 saniye içinde başka şeylerde bakıyorum. Web sitesindeki trafik bana sitede kalıp kalmamamda fikirler veriyor. Bir web sitesinin ne kadar trafik aldığını bilmek, web sitesinin içeriğini doğrulamanıza yardımcı olur ve benzer sonuçları görmek için kaç trafiğe ihtiyacınız olduğunu öğrenmenizi sağlar. Başkasının web sitesinde ne kadar trafik aldığını öğrenmek için az bilinen 10 tekniği burada bulabilirsiniz.

1-Alexa Sıralaması. Alexa Sıralaması çok fazla bilinen bir sıralama sitesidir.Web sitelerini sıralamak için en iyi bilinen metriktir. Bir siteyi ziyaret ettiğimde site adını ilk tarattığım yer, ilk baktığım şey: Alexa. Çok az kişinin araç çubuğunda ve tarayıcılarında Alexa yüklüdür. Alexa eklentisini ya da uzantısınız web tarayıcınıza yükleyin. Web sitesinin popülaritesi konusunda size kabaca bir fikir verecektir.

2.SEMRush.com. Web sitesi tabanlı anahtar kelime araştırması için en sevdiğim araç SEMRush.com’dur. Semrush, bir web sitesinin arama motoru sıralamalarını, bu sıralamalar için ne kadar trafik elde ettiklerini, rakiplerini, ücretli reklamlarını, backlinklerini ve çok daha fazlası hakkında size çok bilgi verir.

3-SimilarWeb.com. SimilarWeb, Alexa’ya benzer bir web sitesi trafik denetleyicisidir, ancak detaylı yapılan aramalarda daha ayrıntılı ve doğru sonuçlar alabilirsiniz. Genel olarak bu sitede günlük organik olarak gelen ziyaretçi sayısını ve kaynaklar için değerler içeren grafikleri, trafiğinizin geldiği ülkeleri, en popüler yönlendiren siteleri, en iyi hedef siteleri (sizden sonra ziyaret eden siteleri), görüntülü reklamları, kitlenin ilgi alanlarını ve ücretsiz sürümü ile en çok 10 organik anahtar kelimeyi görebilirsiniz.

4-Ahrefs.com. Hiç şüphesiz, Ahrefs kullandığım en iyi izleme araçlarından biridir. Bu yazılım, web sitesi trafik bilgileri gibi zengin bir içerik sağlar. Bunlar: Yeni, kayıp ve kırık backlinkler Bir siteye en çok trafik gönderen alan adları. Arama motoru sıralamaları. Arama motoru siteyi sıralarken ne kadar trafik almış ona bakabiliyorsunuz. En çok trafiği alan sitedeki sayfalar. Rakiplerine karşı web sitesi sıralamalarını karşılaştırabilirsiniz. Ahrefs rakip web sitelerini izlemek için harikadır ve aynı zamanda kendi sitelerinizi nasıl iyileştireceğinizi bulmak için büyük bir yardımcıdır.

5-AuthorityLabs.com.  AuthorityLabs rakiplerinizin arama motoru sıralamalarını kendi kendinize izlemenizi sağlar. SemRush gibi, sıralamada ne kadar yüksekte olduğunuzu ve kaç kişinin o arama terimine baktığını göstermektedir. Popülerliği günden güne artan harika bir araçtır.

6-YouTube veya Vimeo Görüntüleri. Web sitesinde ana sayfaya gömülü bir YouTube veya Vimeo videosu varsa, Youtube’de İzle yi tıklayın. Video halka açıksa yani (public ise), hem Youtube hem de Vimeo görüntüleme sayılarını gösterecektir. Ayda kaç kişi videoyu görüntülemiş tahmin etmek için yükleme tarihini de kontrol edin.

7-Blog Gönderileri Yorumları. Bir blog popülerliğini ölçmenin bir başka yolu, yayın başına kaç yorum gönderdiğine bakmaktır. Sitemle birlikte, her 200 okuyucudan 1’inin bir yorum bıraktığını tespit ettim. Anahtar kelime olmayan 20 yorum içeren bir yazı yaklaşık 2.000 kez görüntülendi. Bu, her yazı ve her blog için değişir, ancak yine genel bir fikir verir.

8-Toplam Yorum Sayısı. Bir WordPress blogunda yorum yaptıktan hemen sonra, tarayıcınız sizi yorumunuzun gösterileceği yere yönlendirir. URL’ye bakarsanız, şöyle bir şey göreceksiniz: .blog#comment108657. URL’nin ikinci yarısı size 108.657 yorumu sitenizden aldığınızı bildiriyor. Bu sayı spam yorumlarını içerir. Yorumların % 75-90’nın spam olduğunu ve bir sitenin ilk günden beri ne kadar yorum yaptığına dair bir fikir edinebilirsiniz.

9-Röportajları ve söyleşileri Arayın. Başarılı web sitesi sahiplerinin büyük bir bölümü, sitelerini nasıl oluşturduklarını ve kendilerine neyin ilham verdiğinden bahsederek görüşmeler yapmaktadırlar. Genellikle, sitelerinin ne kadar trafik aldığını değil, bu trafiğin nereden geldiğini paylaşacaklardır. Tecrübelerime göre, bir sürü insan trafik istatistiklerini paylaşmakta ve daha sonra düşünecelerini daha açık ifade etmektedir. Bunu yalnızca röportajlarda değil, aynı zamanda bir blog’daki arşivlenmiş yazıları incelerseniz, bir “inceleme blogu” veya “trafik raporu” postasıyla karşılaşma şansınız artar. Bu istatistiklerle, sitenin ne kadar trafik aldığını anlamaya başlayabilirsiniz.

10″Reklam Verin” Sayfalarını Check Edin. Bir web sitesinin ne kadar trafik aldığını bulmak için en doğru yollardan biride Reklam sayfalarına gitmektir. Bir blog reklam alanını satmaya çalışıyorsa, reklamınızın her ay kaç tane eşsiz görünüm ve gösterim elde edeceğini size söylemeleri gerekir. Google adwords gibi sitelere reklam alanı satarsanız, aylık organik gösterimlerinizi paylaşmanız gerekir.

Son olarak, web sitesinin sahibi ne kadar trafik aldığını tam olarak ortaya koymazsa, diğer program ve siteler tahmini istatistik üretme konusunda yanlışlıklar da yapabiliyor. Ama kendi sitenizi başka sitelere karşı karşılaştırmak için iyi birer araçtırlar. Bir sitenin ne kadar trafik/hit/ziyarteçi aldığını bulmanın başka yolları var mıdır biliyor musunuz? Teşekkürler. Kıvır Düzen

anahtar kelimeler ve metatag: site trafiği öğrenme, site ziyaretçi sayısı nasıl öğrenilir, site tıklanma sayısı öğrenme, web sitesi ziyaret istatistikleri, web sitesi ziyaretçi sayısı, web sitesi tıklanma sayısı arttırma, site ziyaretçi sayısı öğrenme kodu, web sitesi hit, web siteme kim girmiş, web siteme neden girilmiş, kadar trafik/hit, başka yolları var mıdır biliyor musunuz? Teşekkürler. Kıvır Düzen

bir web sitesi tasarladım” için bir yanıt

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s