çok trafik aldığında “koşan ayı” diyebilirsiniz

web adı

Web Siteniz Kahramalık Yaptığında İsmini Verin. Çok Trafik Aldığında “Koşan Ayı” Diyebilirsiniz

Web sitenize domain isimi alırken verdiğiniz karar uzun süre devam edecektir. Aklınızda birkaç isim olabilir fakat kayıt aşamasında bunu enine boyuna düşünün. İnternette en çok tutulan nedir? Ve isim seçerken nelerden sakınmalıyız? Bu soruları inceleyelim. İnternete açılmak istenen yeni bir şirketiniz, yeni bir markanız olabilir ya da var olan bir markanız olabilir. Her ne olursa olsun bir web sitesine ihtiyacınız var. Domain (web site isimi) tıklanma oranlarından tutunda arama sonuçlarına, link açıklamalarına, ziyaretçi çeşitlerine, markalaşmaya ve çevrimdışı reklamcılığa kadar etki etmektedir. Domain ismi çok büyük mecralarda markanızı ve online pazarlamanızı etkilemektedir ve biz bunu görmezden gelemeyiz.

1-Domain ismi markalaştırılabilir olsun. Web sitesinin adına bakarsınız ya da bir yerde duyarsınız ve bu size bir marka gibi gelir, işte bu markalaşmadır. Noktalama işaretleri domain isminde problem çıkartabilir ve markanız marka gibi görünmez. Yani genel ve garip durur. Örneğin; makarna tarifleri olan ve makarna satan bir web siteniz var. Makarna-dükkan.net: domain isimi zor söylenir, zor hatırlanır bir de marka olması çok zordur. MakarnaAfyonkarahisar.com: Bu domain ismi de eşsiz bir marka olabilir fakat bununda söylemesi zor. MakarnaLabs.com: Bu olabilir çünkü bilimsek bir çağrışımı var, eşsiz bir marka olur, akılda kalır ve öne çıkıyor.

2-Telaffuz edilebilir olsun. Birçoğumuz telaffuz edilebilir tabirini merak ediyor. Hepimizin bildiği şey: insanlar yazar ve tıklar. Bunun nedeni akıcı bir işleyişin olmasıdır. Genel geçer olan şey: bir şeyi kolayca söyle ve düşün. Fikirlerimiz de telaffuz edilebilirliği içermektedir. Gerçi bu durum hedeflediğiniz dile ve bölgeye göre değişkenlikler göstermektedir. Eğer bir isimi kolayca söylemezseniz akıcılığı, hatırlanabilirliği ve yarattığınız markanın yararlarını kaybedersiniz.

3-Domain isminiz kısa olsun. Uzun karakterlerin harflerin akıcılığı etkilediğini yukarıda anlattım. Daha az karaktere sahip olan domain isimlerinin yazması, söylemesi, paylaşması daha kolay olur. Ayrıca sosyal medya paylaşımlarında ve arama sonuçlarında link kısaltmaya daha az ihtiyaç duyulur.

4-Doğru karar.com: Neden ‘’.com’’ kullanıyoruz acaba? Hemen hemen 20 yıldır internetimiz bulunmakta ve biz başka uzantı seçenekleri olmasına rağmen halen neden ‘’.com’’ kullanıyoruz? Çünkü ‘’.com’’ en fazla tanınan ve giriş yapılan uzantıdır. Bilişsel akıcılık söylemesi kolay ve insanların anlamlandırabileceği adlara yönlendirmektedir. ‘’.com’’ da bu konuda birinci sıradadır. ‘’.com’’ uzantılı markalaştırabileceğin bir domain isimi alırsan başarılı olursun ve bu isimle devam edersin. Bu mümkün değilse .net, alabilirsin ya da ülke isimlerinin uzantılarından alabilirsin .tr(Türkiye), .it(İtalya) gibi.

5-Marka ihlalinden kaçının. Domain ismi alırken başkasının ismiyle karışmamasına dikkat edin. Yani isimdeki sesler birbirine karışmasın. Örneğin: Daha önceden Emrah.com alınmış olsun siz de Emral.com adında bir domain alırsanız bu ismi daha önce almış olan ve markalaştıran kişi size dava açabilir. Bu hem de marka karışıklığına yol açar ve sizin markanızda zarar görür. Bazen de marka sahipleri istedikleri domain isimlerini o domain ismine meşru olarak sahip olan kişilerden almak için talepte bulunurlar.

6-Seçtiğiniz isim sitenizi anlatsın. Yani sezgisel olun. İyi bir domain ismi insanlara web sitesi hakkında güçlü fikirler verir. Web site ismine bakarsın ve tamam bu site bu işi yapar dersin. İşte bu şirketin büyük bir başarısıdır. Örneğin; MükemmelMakarna.com çok açık sezgisel bir yaklaşım göstermekte ve insanlar ne olduğunu anlamaktadır.

7-Geniş anahtar kelimeleriniz olsun. Domain adındaki anahtar kelimeler hem akıcılık hem de seo çalışmaları adına çok yardımı olacaktır. Google domain adınıza olan eşleşmeyi tam zamanlı ve yarı zamanlı olarak gerçekleştirecektir ve aldığınız backlinler de buna yardımcı olacaktır. Domain adınıza anahtar kelime koyarsanız açık bir şekilde web sitesinin ne hakkında olduğunu belirtir. Zenginleştirilmiş bir anahtar kelime ya da domain hedefli bir anahtar kelime fikriniz varsa bundan vazgeçin. Zenginleştirilmiş anahtar kelimenin yoğunluğu hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafıdan olumsuz karşılanacaktır. Örneğin; MakarnaİçinTarifler.com veya ÇevrimİçiMakarnaSatınAl.com diye bir domain ismi almayın. Onun yerine geniş bir kullanım olan Makarna.com olabilir. Amazon.com veya google.com’u düşünün. Zengin anahtar kelimeleri de yok. Baktığınızda fikir de vermiyor. Am bunlar zamanla gelişmiş çok iyi markalardır.

8-Ekler ekleyelim ya da modifiye edelim. Domain isminize ön ekler veya son ekler de ekleyebilirsiniz. Yukarıda bahsettiğimiz alternatif uzantılar da ekleyebilirsiniz. Ama online markanızı oluştururken birazcık yaratıcı olun. Örneğin; TheMakarna.com, MakarnaDükkanı.com ya da Makarna.net gibi. Güzel güzel isimler seçmeniz dileğiyle esen kalın. Kıvır Düzen

anahtar kelime ve metatag: orjinal site isimleri, kullanılmayan site isimleri, site isimleri önerileri, güzel site isimleri bul, apartman site isimleri önerileri, kullanılmayan site isimleri 2017, ilgi çekici site isimleri, site ismi tavsiye, site ismi tavsiye, domain isimleri fikirleri, kullanılmayan site isimleri, güzel site isimleri bul, internet sitesi isim önerileri, godaddy, örnek domain isimleri, güzel isimler seçmeniz dileğiyle esen kalın. Kıvır Düzen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s