baba bir web sitesi tasarla içinde istanbul olsun

web site tasarim

Baba Bir Web Sitesi Tasarla İçinde İstanbul Olsun

Stajyerler ve yeni tasarımcılar açısından web sitelerini tasarlarken bazı ortak hatalar ortaya çıkar. Bu yazımızda dijital ajanslarda çalışan site tasarımcılarına veya kendi sitelerini yaratmak isteyenlere yeni bir siteyi nasıl yapacaklarını ya da hangi hatalı davranışları sergilemeyeceklerini anlatacağız. Vereceğimiz prensipler yalnızca güzel web siteleri yapmakla kalmayacak hem de iş akışının nasıl olacağını gösterecektir de. Profesyonel web site tasarımları konusunda verilen prensipleri göz önünde bulundurun.

İlk önce başarı ne demek onu bir açıklayın. Başlamadan önce ne için tasarım yapacağınızı düşünün. Sitenizin tanımlarının yanında beklentileriniz neleredir onu da belirtiniz. Yeni siteniz için amacınız nedir? Siteniz etkileyici olacak mı? Yoksa insanlar sitenizde okumaktan zevk alacaklar mı? Kaç tane amacınızı ölçebileceksiniz? İyi tasarımcılar her zaman gösterişli ışıl ışıl siteler yapmak zorunda değiller ama performans bakımından en iyi siteleri yapmak zorundalar. Tasarımcı web sitesine başlamadan önce müşterisinden ne istediği hakkında çok iyi bilgi almalıdır. Web sitesinin yazılı temasının yanında müşterinin endişelerini ve hedeflerini de öğrenmek gerekmektedir.

Fikirleriniz ilk önce bir kağıda dökün. Çok açık bir şekilde bazı tasarımcılar ileride karşısına çıkabilecek sorunlara çözüm yolu düşünmeden direk web sitesini tasarlamaya geçiyor. Problem çözmeye odaklı bir tasarım yolu izlerseniz, oluşabilecek problemleri minimuma indirmiş olursunuz hem de web siteniz sistemli olmuş olur. Web sitenizle ilgili çizim yapmadan önce içeriği, düzeni ve işlevselliği düşünün. Düşüncelerinizin müşterinizin hedefleri ile örtüştüğüne emin olun ve düşüncelerinizi müşterinizle paylaşın. Hiçbir müşteri iletişimsel fikirler yüzünden şikayet etmez.

Üst düzey bir site ara yüzü hazırlayın. Bir projeye başlandığında bütün tasarım problemlerini çözecek çok güzel bir site ara yüzü hazırlayın ve çizin. İçerik tabanlı bir ara yüz insanlara sitede gezinme ve hareket etme olanağı sağlayacaktır. Genellikle ara yüzde yan barlar veya alt barlar gibi içerik ve bileşenler olabilir. Ana sayfanın yanında diğer bölümleri tasarlarken konuya bu açıdan bakmanız tasarımınızın neye ihtiyacı olacağını açıkça belirtecektir.

Tasarımda ızgara kullanın. Çok basit bir şekilde tasarımdan önce bir ızgara katmanı açın. Yani ızgara kullanmamanızın bir bahanesi olamaz ama halen kullanmazsanız web siteniz de iyi görünmeyecektir. Izgara farklı bölümlerin tasarımını yaparken size yardımcı olacaktır. Ayrıca özel ekran, özel ölçeklendirme ve etkileşimli şablon oluşturmada size yardımcı olacaktır. Web site ekran alanı konusunda tutarlı olacaksınız.

Yazı biçiminizi seçin. Farklı yazı biçimleri ve renkleri bulmak projenizin ayrı bir bölümü. Size önerim sitenizde 2 tane farklı yazı biçimden başka yazı biçimi kullanmayın. Metin içerisinde okunabilecek ve başlıklarda harekete geçirici büyük puntolu yazı biçimi kullanın. Büyük puntolar kullanmaktan, yaratıcı olmaktan ve tutarlı olmaktan korkmayın.

Renginizi seçin. Yazı biçimini seçerken, metinlerde, arka planda, ve ara yüzde kullanacağınız renkleri de araştırın. Kullanıcı ara yüzü için sınırlı bir renk tonunuz olsun. İşlevselliği etkileyecek kadar karışık bir renk kullanmayın. Facebook veya twitter gibi sitelere baktığınız zaman bileşenlerin işlevselliğini etkileyecek renk sınırlandırmaları yoktur.

Tasarımınızı bölün. Kullanıcılar tasarladığınız sitede kolayca gezinebilmelidir. Sitenizdeki her bölüm kullanıcılarınız için nedenler ve sonuçlar içeren hikayeler anlatmalıdır. Tasarımınız bu bölümlerdeki hikayelerin önemli noktalarını vurgulamanızda yardımcı olacaktır. Gerçekte bir sayfada harekete geçirecek çok fazla mesaj olamamalıdır. Çünkü kullanıcılar ben burada ne yapabilirim sorusuna odaklanır. Şöyle düşünün; yapılabilecek en kolay site tasarımını yapın, en kolay amaçları ve gerekli bileşenleri ekleyin. En sonunda bir siteyi kolay tutabilmenin ne kadar zor olduğunu göreceksiniz.

Tasarladığınızı bir daha düşünün. Gerçekte bir arama çubuğuna ihtiyacımız var mı? Çoğunlukla cevabımız hayır olur. Tasarımcılar kullanıcıların internette araştırma yapmalarının yollarını bulur. Arama adımlarını çok kolay ve etkili bir hale getirmeliyiz. Bazı uygulamalar çalışır, bazı uygulamalara geliştirmek için zaman harcamamışızdır. Önemli olan kurduğumuz bileşenleri daha iyi ve interaktif bir hale getirmek için çalışmaktır.

Nerde hareket orada bereket. İnteraktif şeyler tasarlarken hareket ve etki gereklidir. Tasarımlar sabit olan bileşenlerine göre değerlendirilmez. Her bileşen sistemdeki bağlantısı ile tanımlanır. Bağlantı başka bir yere taşıyacak harekete sahip olmalıdır. Hareket içerikteki dinamik efektleri veya tarsımdaki interaktif öğeleri gösterir.

Prototip etkileşimleri görmenin en iyi yoludur. Hiçbir kodlama yapmadan kolayca test alabileceğiniz prototip araçları vardır. Bu sayede müşterileriniz siteyi canlı bir şekilde görecekler ve size görüş bildirebilecekler.

Kendinle yarış. Tasarımcılar her yeni projede kendileri ile yarışmalıdırlar. Yenilikçilik her zaman gerekmeyebilir ama gizli olan bir şeyleri de bulmak gerekir. Yeni ızgaralar kullanırken, yeni bir bileşen yaparken, özel renk içeriklerinde veya karışım modlarındaki küçük zorluklarda bile gizli şeyler ortaya çıkabilir.

Detaylara önem gösterin. Beklide bu cümle gereksizdir ama tasarımın son aşamasında görünmez oluverir. Projenin konseptine bağlı kalmak, detaylara dikkat etmek farklı anlamlar içerebilir. Detaylar, estetik bir dokunuş, umulmayan bir animasyon, ufak bir etkileşim, bir butonda küçük bir gölgelendirme, arka planda bir kutuda alt başlık gibi olabilir. Beklide bunlar gereklidir. Çünkü yaptığınızdan hoşlandığınız zaman ortaya çıkan şeylerdir bunlar.

Her bileşeni iyileştirin. Her bileşeninizi bir tasarım yarışmasına sokar gibi hazırlayın. Her bilşene dikkat ederseniz tasarımınız tüm parçaların toplamından daha iyi olur. Bileşenleri öyle bir tasarlayın ki şu ana kadar yapılanların en iyisi olsunlar. Bazen tasarımcılar en önemli bölümleri en sona bırakırlar. Bu seferde bu bölümlere gerekli önemi gösteremezler.

İşinizi keskinleştirin. Bulanık piksellerden kaçının. Arka plan ve arka plan renkleri arasında doğru bir kontrast yakalamaya çalışın. Estetik dokunuşların yanında doğru yapılmış bir iş için bazı şeylerden de kaçınmak gerekir. Çalışmalarınızı keskinleştirmeye çalışırken dikkatli olmanız gereken bazı şeyler şunlardır: gradyanlar bantlaması, bulanık kenarlar, yazı tipi oluşturma seçenekleri (boyutlarına bağlı olarak bazı fontlar en iyi görüntülenir, belirli bir oluşturma modunda görüntülenir) ve kötü sonuçlarla birleştirilen vuruşlar. Bunun gibi dikkat etmeniz gereken bir kaç nokta vardır ama gerçekte liste uzar gider. Daima tasarımınıza çalışıyor mu çalışmıyor mu diye bir bütün olarak bakın ve bütün bileşenleri dikkatlice analiz edin.

Tasarım dosyalarınızı düzeltin. Hangi tasarım aracını kullanırsanız kullanın en önemli bölüm burası. Projenin büyüklüğü ya da çalışan tasarımcılardan ziyade dosyalarınız düzenli olmalı. Böylelikle farklı bölümleri dışarı aktarmayı, tasarımı hızlı bir şekilde yapmayı ve diğer tasarımcılarla kolektif çalışmayı kolaylaştıracaktır.

En iyisi için tasarla ama en kötüsü için hazırlan. Tasarımınızın farklı aygıtlarda ve farklı ekranlarda nasıl çalışacağına dikkate edin. Tasarımcı farklı kısıtlamalarda problemleri çözebilmeli. Web tasarımda bu kısıtlamalar konsepten, içerikten veya teknik problemlerden kaynaklanabilir. Yani tasarladığımız web sitesi her türlü ekran boyutunda ve pikselinde çalışabilmeli. Yani bir kullanıcı sitenize çok küçük bir ekranı olan bir aygıttan bağlanabilir ama sizin tasarımınız ekranda parçalanmamalıdır.

Tasarımınızdan nefret edene kadar çalışın. Tasarımınıza tutkuyla bağlanın. Ne zaman bir tasarımcı bir projeyi bitirse kendisiyle gururlanır, sanki hayatından bir yük gitmiş gibidir. Tasarımının ekran görüntülerini alır, farklı cihazlarda kontrol eder, bilgisayarı için duvar kağıdı yapar, hatta çıktısını alır ve ofisinin duvarına asar. Tüm bu işlerin sonucunda tasarımından nefret eder bir noktaya gelir. Her şeyin yanlış olduğunu ve bir şeyleri değiştirmesinin gerektiğini düşünür. Bu düşünce bir önceki projeyi sevmemesinin bir işaretidir. Bu da şu demektir; hatalarınızdan öğreniyorsunuz.

Tasarımınızı hemen müşterilerinizle paylaşın. Akıllı bir konsept ya da bak ve hisset gibi bir tasarım yaptıysanız müşteriniz ve siz hem fikir olmalısınız. Konseptinizi veya tasarımınızı hemen müşterinizle paylaşın. Gönderdiğiniz konsept onay görürse bir nebze rahatlarsınız ve üretmeye başlarsınız. Fakat müşteriniz konsepti beğenmez ve onaylamaz ise, yeterli geri dönüt almış olursunuz ve ikinci bir konsept hazırlayabilirsiniz.

Geliştiricinizin en iyi arkadaşı olun. Geliştiriciler yaratıcı insanlardır ve sizin sevdiğiniz kadar işlerini severler. Projenin başlangıcında projeye dahil olmazlar, sıklıkla konsepte karar verildiğinde dahil olurlar. Onların yaratıcı rolleri burada geçersizdir. Bu düşünce yanlıştır. Çünkü en iyi fikirler geliştirme takımından çıkmaktadır. Projenizin başlangıcında takımızla birlikte olduğunuzdan emin olun. Konseptinizi ve fikirlerinizi onlarla paylaşın göreceksiniz ki proje sonunda daha iyi sonuçlar elde edeceksiniz.

Olabildiğince açık olun. Açıklandığı gibi büyük işler başarmak önemlidir. Tam anlamıyla açıklayamazsanız sizin tasarımınız çöpe de gidebilir. Yani sitenizi ilk defa görecek olan kişiye karşı çok güzel açıklamalar yapmanız gerekmektedir.

Fikirlerinize çok fazla bağlı kalmayın. Fikirlerinizi bilmek ve savunmak arasında çok ince bir çizgi vardır. Takımınızın veya müşterinizin bir tane doğru fikir vardır demelerini bekleyemezsiniz. Tasarımcı olarak yaptığınız işe inanacaksınız fakat farklı düşüncelere de daima açık olacaksınız. Unutmayın her zaman sadece bir çözüm yoktur.

Gelişim sürecinde tasarımınızı takip edin. Eğer bir ajansta çalışıyorsanız, bir önceki proje gelişirken yeni bir projeye başlamanın ne kadar kolay olduğunu fark etmişsinizdir. Yani tasarımınızı teslim etseniz de projelerdeki işiniz bitmez. Eğer tasarımlarınız ve interaktif fikirleriniz hakkında endişeleniyorsanız, zaman zaman tasarımcı arkadaşlarınızın yanına gidin ve onların işlerini mükemmelleştirmeye çalışın.

Çalışabilirliğinizi gösterin. Tasarımcılar sonuçları toplamaktan ziyade çalışabilirliği görmelidir. Bazen tasarımınızın en iyi bölümleri çalışmaz veya arşiv klasöründen de kaybolmuş olabilir. Projenizi bitirdiğiniz de yayınlamak için müşterinizden onay alın. Mümkünse ilk önce örnek site çalışmasını devreye sokun. Herkesin fikrinden yararlanırsınız ve çok değerli geri dönütler alırsınız. Teşekkürler. Kıvır Düzen

anahtar kelimeler ve metatag: en iyi web siteleri 2017, tasarım ödüllü web siteleri, en güzel web sitesi örnekleri, en iyi kurumsal web siteleri, en iyi web siteleri 2018, ilginç web site tasarımları, türkiyenin en iyi web siteleri, en yaratıcı internet siteleri, web sitesi nasıl yapılır youtube, ücretsiz web sitesi nasıl yapılır, kişisel web sitesi nasıl yapılır, web tasarım nasıl yapılır örnekleri, web sitesi nasıl yapılır bedava, internet sitesi nasıl açılır, dinamik web sitesi nasıl yapılır, web sitesi nasıl kurulur, Eğer tasarımlarınız ve, geri dönütler alırsınız. Teşekkürler. Kıvır Düzen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s