şartlı bir çaresizlik

Son dakika olmayan, magazinel, sansayonel bulunmayan, azzz sonra denilip 10 dakika reklam verilen haberler paylaşmak istiyorum. Her yıl Köln Başkonsolosu Amanya’daki Gymnasium (Lisesi)’dan başarı ile 1. sırada mezun Türk öğrencilerimize ödüllerini takdim ediyor. Yurtdışı eğitim danışmanlığı ve uluslararası sınav hazırlık hizmeti veren bir kuruluş % 100 burslu olarak seçkin öğrencileri Harvard gibi üniversitelerde eğitim almaları için davet ediyor. Amerika’da şu anda 14.000’e yakın Türk öğrenci eğitim görüyor. Amerika’ya öğrenci gönderen ülkeler listesinde Türkiye 6. sırada yer alıyor. Bu öğrenciler Amerikan ekonomisine toplamda 500 Milyon Doların üzerinde gelir getiriyor. Başka bir yararları var mı ya da olacak mı bilmiyorum. Levent Alpöge, 4 üzerinden 4 not ortalaması ile Harvard Üniversitesinden “Tüm Üniversite Birincisi” (Valedectorian) olarak mezun oluyor. Özgür Bolat, Mustafa Karabaş, Oktay Uzun, Fettah Koşar, Semir Beyaz Türkiye’ye gelerek toplantılarda “Başarılı olmak için koşulların oluşmasını beklemeyin, koşulları siz oluşturun” diyor öğrencilerimize. Gündeme şahit olan öğrencimiz ne yapmalı? Neleri hayal etmeli? Neleri beklemeli? Öğrencimiz; ABD, yurtdışı eğitim, Harvard gibi kelimeleri duyduğunda aklında şartlı refleks olarak “Başarı” mı canlanıyor? Ya da öğrencimizde öğrenilmiş çaresizlik mi var? Yani çok sayıda başarısızlık yaşandığını görüp tekrar yapılsa da olayların kendi kontrolünde olmayacağını, o konuda bir daha asla başarıya ulaşamayacağını düşünüp deneme cesaretini mi gösteremiyor? Esen Kalın. Kıvır Düzen

anahtar kelimeler ve metatag: yurt dışında okuyan öğrencilerin yorumları, yurtdışında eczacılık okumak, yurtdışında att okumak, almanyada üniversite okumak, yurtdışı üniversite fiyatları 2018, yurtdışında ücretsiz üniversite nasıl okunur, yurtdışı üniversite fiyatları 2017, yurtdışında ücretsiz üniversite okumak, yurtdışında tıp eğitimi ücretleri, yurtdışında ücretsiz yüksek lisans, avrupa'da yüksek lisans ücretleri, dünyanın en ucuz üniversiteleri,, ediyor. Amerika’da şu, ulaşamayacağını düşünüp deneme cesaretini mi gösteremiyor? Esen Kalın. Kıvır Düzen

Yorum bırakın