speak english

Ülkemizde ingilizce öğretiminin durumunu öğretmenin niteliğini eleştirerek başlamak gerektiğine inanıyorum. Devlet okullarımızda öğretmenlerimiz anadil konuşuru (native speaker) değil. Native speaker bir öğretmenin dile hakimiyeti, özgüveni daha fazla olsa da non-native speaker olan öğretmenimizin eğitim sistemine, ingilizce öğrenme sürecine hakimiyeti daha yüksek olacaktır. OTDÜ gibi üniversitelerde ingilizce mühendislik okuyan kişiler ingilizce öğretmeni olmuş mu, Almanca öğretmenliği okurken 40 kredilik ingilizce alıp mezun olduğunda ingilizce öğretmeni olarak atanmış mı, Anadolu üniversitesinde 2 yıl örgün 2 yıl uzaktan eğitim alarak mezun olup ingilizce öğretmeni olunmuş mu, Mütercim-Tercümanlık, Çeviribilim, İngiliz Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dilbilimi ve Amerikan Kültürü ve Edebiyatı bölümlerinden mezun olup formasyon alıp öğretmen olunmuş mu, bunlara bakılmalı ve sayısı çıkartılmalıdır. ÖABT testinde 12.000 İngilizce öğretmeni adayı 50 ingilizce sorusundan 23 net doğru çıkarmıştır, yani yarıdan da az. O zaman üniversitede öğrenci ingilizce donanımlarda en uygun seviyeye getirilmeden mezun edilmemelidir. İngilizceyi doğal ortamında öğrenmek başarı getirecektir ama bu ülkemizde kısıtlı. Dilbilgisi ağırlıklı sistemin de öğretmenlerce benimsenmesi durumu zora sokmaktadır. Acele etmeye gerek yok. Hemen 3 ay ingilizce görünce hadi konuşta dinleyelim demeye de gerek yok. MEB, ders kitabı aşamasında aşırı tecrübeli yayın evleri, native speaker yazarlardan destek almalıdır. İlk ve orta okulda “Nasıl olsa geçerim” algısı ve lisede üniversite sınavına odaklanma ingilizce öğrenimini olumsuz etkilemektedir. İngilizce dil ortamı kısıtlılığı ve pratik yapma eksikliği de öğrenmeyi zorlaştırıyor. Akıllı tahtanın etkin kullanılmaması, öğrencilerin de tabletlerini öğrenme için kullanmaması dezavantaj olmuştur. Teknolojiyi, online araçları uygun kullanmama öğrenimi yavaşlatmıştır. İngilizce olan güncel gazete, dergi veya tv kanalının takip edilmemesi de öğretmenler açısından olumsuzdur. Ders kitapları ve programların hazırlanmasında ingilizce öğretmenlerinden fikir alınmaması da olumsuz bir etkidir. İngilizce ülkemizde ikinci dil olarak görülüyor oysa yabancı dil olarak görülmelidir. “neden ingilizce öğren meliyim? Onlar Türkçe öğrensin.” Gibi ön yargılar da olumsuz etkendir. Etwinning, erasmus+ gibi proje tabanlı etkinliklere katılımda isteksizlik ve boş vermişlik öğrenme hazzını ve isteğini düşürmüştür. Kıvır Düzen

anahtar kelimeler ve metatag: nasıl ingilizce öğrenirim,nasıl ingilizce konuşulur,nasıl ingilizce düşünürüm,ingilizce nasıl çalışılır,nasıl ingilizce kelime ezberlenir,100 günde ingilizce konuş,ingilizce öğrenmenin en hızlı ve en etkili yolu,en hızlı ingilizce öğrenme metodu,akıcı bir şekilde nasıl ingilizce konuşulur,ingilizce sohbet,ingilizcemi nasıl geliştiririm,kursa gitmeden ingilizce,ingilizce konuşma pratiği,ingilizce en kolay nasıl öğrenilir,ingilizce kendini tanıtma,etkinlikler,ingilizce aile tanıtma 3. sınıf, ingilizce aile tanıtma soru cevap, ingilizce aile bireyleri ve okunuşları, ingilizce aileni tanıtma eodev, türkçe aile tanıtma ödevi,ingilizce kendini tanıtma lise, ingilizce kendini tanıtma mülakat, ingilizce kendini tanıtma örnekleri, ingilizce kendini tanıtma uzun paragraf, ingilizce kendini tanıtma uzun cümleler, kendini tanıtma yazısı ödev ingilizce, ingilizce kendini tanıtma e ödev, kendini tanıtma cümleleri, çocuğa ingilizce öğretmek, 3 4 yaş ingilizce eğitimi, 5 yaş ingilizce öğrenme oyunları, 6 yaş ingilizce öğrenme oyunları, bebekle ingilizce konuşmak, 3 yaş ingilizce kursu, 6 yaş ingilizce öğrenme videoları, 3 yaş ingilizce eğitim videoları, describing yourself briefly in english, edilmemesi de öğretmenler açısından, hazzını ve isteğini düşürmüştür. Kıvır Düzen

speak english” için bir yanıt

Yorum bırakın