google’nin değil gönlümün birincisi ol

gonlumun birincisi

Google’nin Değil Gönlümün Birincisi Ol

Yüksek sıralama online iş dünyasında her zaman istenen şeydir. Bir araştırmaya göre web sitelerinin ilk sayfaları % 95 trafik almaktadır, diğer alt sayfalar % 5 ve daha az trafik almaktadır. Daima google sıralamasının yükseltilmesindeki sırları açarken deliren ve google’dan ceza yemeyen yeni başlayan veya tecrübeli iş yeri sahiplerine ve müdürlere sorulmaktadır. Keşke size web sitenizi problemsiz bir şekilde sıralayabileceğiniz sihirli bir düğme olduğunu söyleyebilsem. Yaratıcılık, üretkenlik, adanmışlık ve sebat. Tüm gerçek olanlar bunlar. Ve esas doğru olan sürekli değişen google algoritma doğası. Herhangi bir sihir yok ama arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanın da bazı adımları var. Bunlar çok zor öğreniliyor fakat bu makale sayesinde siz daha kolay yapacaksınız.

1-Google sıralama algoritmasının nasıl çalıştığını bilmek. Google algoritmalarını hiç kimseye duyurmadan ve açıklamadan sürekli değiştirmektedir. Yılda 600’e yakın bir değişim olmaktadır. Google önemli güncelleme duyurularını yaparken, algoritmaların temel içerikleri birer sır olarak kalmakta ve kamuoyu ile paylaşılmamaktadır. Sızan bilgilerin çoğu da spekülasyon olarak kalmaktadır. Sonra % 40 oranında site sahipleri başarılı bir SEO çalışması için arama algoritmalarını değiştirmektedirler. Şöyle de bir durum var: hiçbir cezaya maruz kalmadan aramalarda 1. sırada çıkmanın kısa yolunu veya siyah şapka seo’sunu herkes bilseydi, google iyi sonuçları sıralama konusunda başarılı olamazdı. Herkes hiç çalışmadan en üst sıraya yerleşirdi. Bu hem dürüst ve başarılı insanların başarıya ulaşmasını zorlaştırırdı hem de google’ın görev politikasından taviz vermesi anlamına gelirdi. Google’ın görevi dünyadaki bilgiyi organize etmek ve o bilgiyi yararlı ve ulaşılabilir hale getirmektir.

Google algoritma güncellemesi ile sahip olduğumuz birkaç önemli bilgi var aslında. –mobil dostu siteler: cep telefonlarına ya da tabletlere uygun olamayan siteler gelecekte bir cezai durumla karşılaşabilir. –Güvercin: google haritalardaki gibi yerel sonuçlarla entegreli çalışma. –Sinek kuşu: Kullanıcıların aramalardaki yazdığı kelimelerin dışında kullanıcının eğilimini ve ruh halini de kestirme veya anlama. –Penguen: Doğal olmayan link satın almaları ile sıralama yükseltmelerini belirleme. Panda’dan, google domain ismine tam karşılaştırmadan ve özel blog ağı güncellemelerinden de hiç bahsetmiyoruz. Mesela Phantom 2013’te çıktı ve bir sürü güncellemesi oldu fakat google tarafından hiç ifşa edilmedi. Eee bu kadar şeyi nasıl takip edeceğiz?

2-Var olan arama sıralamanızı değerlendirin. Sıralamanızı geliştirmek için şu anda nerde olduğunuzu bilmeniz gerekir. Bu yeni siteler için de geçerlidir. Size yardımcı olacak bir sürü araç ve kaynak bulunmaktadır. Anahtar kelime sıralamanızı SERPs.com’u kullanarak öğrenebilirsiniz. Bunun haricinde yerel sıralama sonuçlarını veren Yahoo sonuçlarını da kullanabilirsiniz. Bu sonuçlar sayesinde; sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını, hangi aramalarda ilk sayfanızın sonuçlarda çıktığını, aylık arama ortalamanızı, google adwords’te yapılan tık başına anahtar kelime ortalamanızı öğrenebilirsiniz.

Site hızınızı kontrol edin: google sırlamasında sitenizin hızı da önemli bir faktördür. Eğer siteniz yavaş ise yüksek arama potansiyelinde şansınız azdır. Bu da sizin yeni kullanıcıları sitenize çekmenizi büyük oranda düşürecektir. Bugünkü web performansına göre siteniz ya da sayfalarınız 1-4 saniyede yüklenebilmeli. Siteniz hızlı değilse SEO çalışması yapmanın, meta açıklaması, etiket ya da başlık eklemenin bir faydası yoktur. Algoritmalar hız konusunda sizi uyaracaktırlar. Google sıralamasında yükselmek için sitenizi hız testlerine sokmanız gerekmektedir.

Google PageSpeed Insights

WebPageTest

YSlow browser extension

Pingdom Website Speed Test

Rigor

Yukarıda verdiğimiz araçlar ve sitelerle sitenizin hızını ölçebilirsiniz. 2 saniyenin altında yüklenebilen siteler hızlıdır, mobil cihazlarda ise 1 saniyenin altında yüklenmesi sitemizin hızlı olduğunu göstermektedir. Sitenin 4 saniyede yüklenmesi % 11 oranında bir ziyaretçi kaybına yol açmakta 20 saniyede yüklenmesi ise % 20 ziyaretçi kaybına yol açmaktadır. Yani sitenizin birkaç saniye daha geç yüklenmesi trafik kaybına yol açmaktadır.

Siteniz sağlıklı mı kontrol edin: Optimasyona başlamadan önce sitenizin çalışabilirliğini kontrol edin tabiî ki de anahtar kelime sıralamanızı ve site hızınızı iyileştirdikten sonra. Her şey iyi giderken organik trafiğinizde hiç ani bir düşüş yaşadınız mı? Hiç google’ın sitenizi indekslemediğini ya da banladığını aklınızın ucundan geçirdiniz mi? Bu soruları yanıtlayacak birkaç güzel araç var aslında. Site problemleri, kara liste, mail servisi, web servisi, dns gibi 5 farklı dalda bilgi veren MxToolBox’ı kullanabilirsiniz. Eğer önemli algoritma güncellemeleri taraafından uyarıldığınızı düşünüyorsanız, Website Penalty Indicator’ı da kullanabilirsiniz. Site isminin yaşıda arama motorlarında site çalışabilirliğini etkilemektedir. Yani 6 aylık domain ile 1 yıllık domain arasında pek fark yoktur. Arama algoritması site yaşınıda bir değer olarak almatadır. Vallahi acele etmeyeceksiniz. Sitenizin yaşı ve sitenizin yaşını gösteren linkler sıralamanızı yükseltecektir.

3-Doğru metrikleri takip edin ve ölçün: sitenizi geliştirecek faktörleri bulmak için bazı önemli ölçütleri takip etmeniz gereklidir. İşte bazı önemli ölçütler:

Organik trafik: kaç ziyaretçinin google aramalrında sitenizi bulduğu önemlidir. Ziyaretçilerin % 51’i organik aramalardan gelir, % 15’ide organik olmayan ücretli aramalardan veya sosyal medyadan gelir. e-postaların, görüntülemenin, yönlendirmelerin çok az olduğu medya ve eğlence sektörü dışında her sanayi için organik aramalar bulunmaz bir kaynaktır. Sitenize kaç tane ziyaretçi gelmiş bunu kontrol etmek için google search consele’e girin sitenizi kayıt edin ve düzenli olarak ziyaretçi istatistiklerine bakın.

Organik trafik dönüşümleri: site trafiğinizi analiz ederken anahatar kelimelerinizede önem gösterin zira bu sitenize ziyaretçi almanıza yardımcı olacaktır. Anahtar kelimeleri bulmanın en kolay yolu SERP Scan kullanmaktır. Böylelikle anahtar kelimeler siteye organik ziyaret için dönüştürülebilir. SERP Scan son 12 ayda anahtar kelimeler üzerinden sitenize yapılan organik ziyaretleri gösterir. Buradan Seo uyumlu anahtar kelimelerinizn performansınıda görebilirsiniz. Bu araç google serach console’dan daha kolay bilgiye ulaşmanızı sağlar.

Ticari anahtar kelimeler için anahtar kelime sıralaması: Anahtar kelime araştırmasındaki hata ticari anahtar kelimelerin tam olarak araştırılmamasıdır. Çünkü ticari anhtar kelimeler sizn para kazanmanıza yardımcı olur. Arama motoru sıralamanızı geliştirmek için google sıralamasında kullanılan ticari anahtar kelimelerle bilgilendirici anahtar kelimeler arasındaki farkı anlamanız gerekir. Bilgi içerikli anahtar kelimeler kullandığınızda organik trafiğiniz artabilir fakat ziyaretçilerin sosyal medyada sitenizi paylaşım yapmaları zorlaşacaktır. Örneğin; evde akneden kurtulmak, wordpress’i nasıl yüklerim?, internetten para kazanma, ücretsiz e-kitap indir, iplikçiler için 10 makale gibi amalar bilgi içeren anahtar kelimeleri kapsar. Fakat ticari anahtar kelimelerle arama yapılırsa: en iyi akne ürünleri, 10 en iyi web hosting sağlayıcıları, web tasarımcıları gibi anahtar kelimeler kullanılır. Belki bu aramalar satın alacağımız şeyler için bize çözümler sunarlar. Eğer e-ticaret sanayinin içindeyseniz, ticari anahtar kelimelerin daha çok dönüş sağladığını fark etmişsinizdir. Satın al, gözden geçir, indirimli al, hediye kuponu, bedava kargo, sipariş et gibi ön eklemeleri veya son eklemeleri kullanarak daha iyi dönüşümler sağlayabilirsiniz. Anahtar kelimelerin organik trafik sağladığını söylemiştim. Anahtar kelimeler SEO çalışmasının yanında meta açıklamaları içinde kullanılabilir.

Değerlerinizi ölçmek için bir SEO kontrol paneli oluşturun. Bütün ölçütleri ve değerlerinizi takip edebileceğiniz bir Seo kontrol paneliniz olsun. Bringshare.com’u kullanabilirsiniz. Bunun yanında zengin bir anahtar kelime kontrolü yapan google search console’uda kullanabilirsiniz.

4-Web sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olun. Bugün yapılan aramaların % 60’nın mobil cihazlardan yapıldığı tahmin ediliyor. Ve bu yüzde gün geçtikçe artmaktadır. 2017 yılında google mobil cihazlarda çalışmaya başladığında bazı algoritmaları sırrını korusada google hayal etmeye yer bırakmadı. Yani mobil kullanıcıların yaptıkları aramalarda içeriklere ve sayfalara kolayca giriş yapılmazsa o sitenin sıralaması çok yüksek olmayacaktır. Google’s Mobile-Friendly Test sitesini kullandığınız zaman sitenizin mobil uyumluluğunu test edebilirsiniz. Site adresini yazın ve testi başlat diyin. Sorunlu sayfalarınızı size bildirecektir. Sayafa yönlendirmede oluşan sayfalarada bakabilirsiniz. Ayrıca google searchn console’un mobil uygulanabilirlik diye bir aracıda var onuda kullanabilirsiniz.

Mobil uyumluluk için bazı ip uçları: eğer siteniz mobil uyumlu değilse yapılacaklar listesinin en başına ekleyin bunu. Mobify, Duda Mobile, or bMobilized gibi siteleri kullanarak hemen sitenizi tamir edebilirsiniz. Eğer siteniz CMS tabanlı bir site ise; WPtouch eklentisini wordpress için, ThemeKey eklentisini Drupal için, Responsivizer eklentisini Joomla için kullanabilirsiniz. Sitenizde duyarlı web tasarımlar kullanın. Bu mobil cihazlar arasında işlevsel olmanızı sağlayacaktır. <meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>  gibi bir meta etiketini her sayfanızın başında kullanın tarayıcılar her cihazda kullanılabilir olduğunu anlayacaklardır.

Mobil ya da yerel olsun ama SEO uyumlu olsun. Mobil ya da yerel aramalarda bağlantılar vardır. Google tüketiciler ve markalar arasında sürekli yerel aramlara olabildiğince önem vermektedir. Bu yüzden google benim işim profili daima güncel ve kapsamlı olmalıdır.

5-Mevcut olan uyarılarınızı tespit edin ve düzeltin. Arama sıralamasını anladıktan ve hangi ölçütleri takip edeceğimizi öğrendikten sonra sitenizi detaylıca gözden geçirip sitenizi etkileyecek uyarılar var mı ona bakmanın zamanı geldi. Kullanışsız ve bakımsız bir sitede link inşası ve teşviki yapamanın hiç bir anlamı yoktur. 2012 yılına kadar spam olarak link inşası sıralamalarda yükselme sağlamıştır. Son zamanlarda google’nin arama algoritmalarında yaptığı güncellemeler sayesinde artık bu hiç bir işe yaramamaktadır. Sayfalarda yapılan Seo veya kötü linkleme size zarar getirecektir. Kötü linkleme ve aldatmaca bir seo ile aramalarda yükselme yerine google’dan bir sürü uyarı alırsınız. Bu yüzden sitenizde linkleme yaparken çok iyi düşünün. Yani linkleriniz doğal görünmemeli, doğal olmalı. Bunun için sağlıksız linklerinizi tespit edin ve yok edin. Majestic, Ahrefs, Open Site Explorer, SEOprofiler, WebMeUp gibi siteleri kullanarak sitenizi analiz edin. Bu sitelere baktığınızda benzersiz aktif backlinkleri, nofollow linkleri, ticari linkleri, değerinizi etkileyen linkleri, bağlantılı metinleri görebilirsiniz.

Benzersiz aktif backlinkler: Bu linklerin sayısı dolaylı veya dolaysız google sıralamanızı etkiler. Benzersiz’in anlamı farklı IP adreslerinden gelen demektir. Bu doğal lnki tanımanın tek yoludur. Bu linkler google tarafından son 90 günde indekslenen linklerdir.

Dofollow/Nofollow linkler: dofollow linkler arama motorlarında sıralamada değeri olan linklerdir, nofollow linkler ise sıralamalarda hiç bir değeri olmayan linklerdir. Ama yinede bu linklere ihtiyacınız olacaktır.

Benzer siteler ve linkleri: Alanınızı veya sanayinizi bilmek size alakalı linkleri seçmenizde yardımı olacaktır. Böylelikle arama algoritmalarında kullanılan backlink profilinizi geliştirebilirsiniz.

Değeri etkileyen linkler: Başka sitelerden aldığınız linklerin, linklediğiniz sayafaları arama motorlarındaki sıralamasını nasıl etkilediğini gösterir. Yüksek değerler iyidir. Siz de kendi sitenizin ne kadar değerli olduğunu ölçün.

Bağlantılı metin: Bağlantılı metin linkinizden oluşan ve sayfanıza yönlerndiren cümlelerden oluşur. Site içi linklemedir. Google’ın penguen algoritması site sahiplerinin birden fazla aynı olan bağlatılı metinleri kullanarak arama sonuçlarını manipule etmemeleri için güncellenmiştir. Bu algoritmanın sizi uyarmasını istemiyorsanız bağlantılı metinlerinizi gözden geçirin.

Diğer önemli bir nokta: sitenize zararı olan bağlantıları backlinkleri tespit edin ve kaldırın. Google penguen düşük kalitede olan linklerin sınıflandırmasını şöyle yapmıştır; -Page rank değeri 0 olan sitelerden gelen linkler, -sitenin tamamına dağılmış linkler, -Az trafikli domain isimi ile gelen linkler, -Aynı IP adresi üzerinden gelen linkler, -Bir sürü dış bağlantısı olan web sitelerinden gelen linkler. Monitorbacklinks.com ve Linkquidator.com gibi siteleri kullanarak kullanışsız olan backlinklerinizi tespit edebilirsiniz. Spam içeren backlinkleri bulduğunuzda sayfanın kendisini hemen kaldırmayın. Sadece linkleri kaldırdığınızda arama algoritması sizi cezalandırmayacaktır. Link profilini temizlemenin ise dört yolu vardır. 1-Manuel olarak link kaldırmayı talep edin: doğal olmayan linklerinizin bulunduğu web sitelerinin sahipleriyle iletişime geçin ve linkinizi kaldırmasını isteyin ya da linkinize nofollow bir etiket eklemesini isteyin. Eğer önceden bir kişiye para verip dış kaynaklı linkleme yaptırdıysanız o kişiyle irtibata ggeçin ve linkleri kaldırmasını isteyin. 2-Google’a ait olan reddedilen linkler aracını kullanın: kullanışsız veya doğal olmayan linkleri kaldırmada başarısızsanız, google’ın bu aracını kullanmak zorundasınız. 3-Bağlantılı metinlerinizi çeşitlendirin: Bağlantılı metinler ya sizin arama sıralamanızı yükseltir ya da berbat eder. Eğer doğal bir linkleme isityorsanız bağlantılı metinlerinizi çeşitlendirin. Bağlantılı metin link inşası yaparken anahtar kelimeleri nasıl dağıttığınızla ilgilidir. Yani marka ismine ve domain ismine çok önem verin. Sonra tam eşleşme veya yarım eşleşme anhatar kelimeleri gelebilir. Bağlantılı metinlerinizi ayarlarken: tam eşleşmeye, ifadeye, URL’ye, marka ismine, markalaşmış anahtar kelimelere dikkat edin. 4-Çok fazla optimasyon yapmayın: bağlantılı metinleri çok fazla kullanırsanız çok fazla optimasyon yapmış olursunuz ve uyarı alırsınız. Bağlantılı metinlerinizde marka, tam eşleşme ve URL’yi göz önünde bulundurun. Aşırı optimasyon yapmamak içinse; Zengin anahtar kelimeli bağlantılı metin kullanmayın. Alakasız linkleme yapmayın. Yani Siteniz köpeklerle ilgiliyse ve siz golfle ilgili bir link veriyorsanız yanlış yapıyorsunuz.

6-Anahtar kelime araştırmasıyla SEO’nuzu geliştirin: Doğal olmayan linklerinizden kurtulduktan sonra sayfalarınıza seo uygulamanın vakti gelmiştir. Pazarlama stratehilerinde anahtar kelime araştırması önemli bir noktadır. Online işlerde anahtar kelimelerin nasıl çalıştığını bilmeden ilerleyemezsiniz. Kullanıcılar sitenizi nasıl buluyor? Siz tam isabet anahtar kelimeler kullanırsınız ziyarteçiler sitenizi bulur. Google keyword planner bunun için kullanılmaktadır. Anahtar kelimenizi buraya girdiğinizde aylık ne kadar arama aldığını görebilirsiniz. Anahtar kelime araştırmasıyla kullanıcıların en çok neyi aradıklarını, neye ihtiyacı olduklarını öğrenebilirsiniz. En çok aranan kelimeleri bulursanız ona başlıklar ve içerikler oluşturursunuz bu da sizi google sıralamasında yükseltir. Hedef kitlenizdeki kullanıcıların kişiliklerine ve hayat şartlarına dair bulgular elde edersiniz ve onları nelerin motive ettiğini kestirebilirsiniz. Alexa sitesi kullanıcıların bilgileri konusunda size yardımcı olabilir. Ticari ve bilgisel anahtar kelimelerden söz etmiştik. Anahtar kelime araştırmasında kullanıcıların sadece bilgi amaçlı mı yoksa satın alma amaçlı mı arama yaptıklarını öğrenebilirsiniz. Google sıralamanızı yükseltmek için içeriklerinizde hem ticari hem de bilgisel anahtar kelimeleri kullanmalısız. Ticari anahtar kelimeler bir ürünün ön satışını gerçekleştirmektedir. Bilgisel anahtar kelimeler henüz müşteri durumunda olmayanlar için geçerlidir. Bir ürün satılmadan önce eğitim, bilgilendirme, ilham ver, merak uyandır gibi aşamaları geçmelidir. Bilgisel anahtar kelimeler bir ürün satılmadan önce o ürün hakkında e-mail listeleri ve prospektüsünü içerir. Araştırma yaparken uzun anahtar kelimeleri araştırın. Uzun anahtar kelimeler % 80 oranında trafikte ve google sıralamalarında yükselme yaratmıştır. Rakip siteleri takip edin: Eğer rakipleriniz google aramalarında sizden üstte çıkıyorsa, rakiplerinizi takip etmeniz gerekmektedir. Arama algoritmaları onları beğendiyse, sizde onların yaptığı stratejilerin aynısını yapabilirsiniz. Rakiplerinizin anahtar kelimlerini tahmin edebilmeniz için google keyword planner’ı kullanabilirsiniz. Az aranan anahtar kelimeleri arttırın: Aramalarda 3. sayfadaysanız ve google’da ilk sayfaya nasıl gelirsiniz? Bunun için gökdelen metodunu kullanabilirsiniz. Sıralamada olan bir makale bulun ve onu geliştirin her yerde yayınlayın bu size % 450 oranında trafik getirecektir. Örneğin; ‘’küçük işletmeler için gelişim rehberi’’ konusunda bir başlığımız var. Konu hakkında araştırma yapın, hedefle ilgili anahtar kelimeleri araştırın, daha uzun daha doğru bir makale yazın, konu ile ilgili bloglara link çıkışı verin. Güçlü ve tıklanabilir bir başlık atın. İçeriği geliştirmek için anahtar kelime analizi yapın: makalenin içine anahtar kelime yerleştirmede bir sınır yoktur. Fakat hedefleri doğru seçilmiş anahtar kelimeleri bilmek önemli bir noktadır burada. Wordstream sitesi anahtar kelimeleri analiz etmektedir. Anahtar kelime araştırmasını biliyorsunuz fakat hangi kelimelerin organik trafik getireceğini nerden bileceksiniz. Sizin sayfanız aramalarda görünmeden önce kullanıcıların aramalarda kullandıkları anahtar kelimeleri bulabiliyoruz artık. Seo uyumlu yazılarınızda kullancıların eğilimleri ile ilgili kelimeleri kullanabilirsiniz. Içeriğe anahtar kelimeleri nasıl yerleştireceğiz? Başlıklarınızda bir rakam kullanabilirsiniz. ‘’rehber’’ kelimesini kullanabilirsiniz. Giriş cümleniz şöyle olabilir: bu ürünü market raflarında görebilirsiniz. Ama en doğrusunu seçebilmek her zaman zor bir karar olmuştur. Bu rehber sayesinde en doğru ve fiyatı en uygun ürünün hangisi olduğunu anlayabileceksiniz. Ya da bir soru ile başlayabilirsiniz. Yani anahtar kelimenizi spam olmadan ilk paragrafa yerleştirin.

7-SEO ile sıralamanızı yükseltin. Hedef anahtar kelimelerle performansınızı yükselttikten sonra şimdi de anlamlı bir seo çalışması yapalım. Başlık etiketlerini optimize edin: Başlık etiketleri önemlidir ve site performansınızın üyük bir bölümünü oluşturur. Başlık etiketleriniz açıklayıcı, benzersiz ve hedef anahtar kelimelerinizi içeren türeden olmalıdır. Başlık etiketlerinde aynı kelimeyi tekrarlamamaya özen gösterin.  Böylelikle hem çabalarınız boşa gitmez hemde seçeneklerinizi çoğaltırsınız. Örneğin; ürün isimi-ürün kategorisi-marka isimi gibi başlıklar kullanın. Yukarıdan inen düz çizgi ya da tire kullanabilrsiniz. Başlığın hepsi büyük harf olmasın. Ürün sayfası ya da anasayfa gibi başlıklar kullanmayın. En önemli ve benzersiz anahtar kelimeleri kullanın. Başlığı anahtar kelimelerle doldurmayın. Google’dan önce kullanıcılara önem verin onların için başlıklar yaratın. Google genellikle 60 karaktere kadar gösterim yapar ama içeriğinize uygun olan uzun başlıklardan siz hemen vaz geçmeyin. Siz başlıklarınızda olabildiğince açıklayıcı olun google sizi bulacaktır. Şema işaretlemeyi kullanın: Arama ölçütleri şemalar tarafından desteklenen zengin parçacıkların birleşimi google aramalrının 1/3’ünü oluşturmaktadır. Ama yalnızca web sitelerinin % 0,3’ü bu avantajı elde ediyor. Şema işaretleme içeriğinizin ne olduğunu söyleyen etiketlere denir. Örneğin adımız bir içerikte geçiyor ve google bunu bir aramada bize gösterecektir. Fakat yazılan makalenin html kodunda adımla ilgili bir şema oluşturursam, bu makalenin yazarının ben olğumu google’a bildirmiş olurum. Şema işaretlemesi yalnızca google’ın sitenizi tanımasına yardımcı olmaz aynı zamanda büyük oranda wen sitenize trafik de getirir. Şemalar, kullanıcılara alakalı bilgiyi görsel olarak ve estetik bir biçimde verir. Google’s Structured Data Markup Helper sitesi size şeme işaretlemesi konusunda size çok yardımcı olacaktır. Şema etiketleri, makalelerde, kitap eleştirilerinde, olaylarda, yerel işletmelerde, filmlerde, ürünlerde, lokantalarda, software uygulamalarda, dizilerde farklı arama bilgilerini belirlemek için kullanılır. Arama motoru site haritası yapın: Site haritası arama motorlarına sitenizin içeriği hakkında bilgi verir. Bu yüzden google botları dosyalarınızı okurken, içeriğinizi akıllıca gözden geçirir. Site haritaları değişiklik yaptığınız sayfaların, sayfaların birbiri ile olan bağlantılarını ve en son güncelleme yaptığınız sayfaların değerli meta açıklamalarını verir. XML-sitemaps.com sitesi kolay bir site haritası yaratıcısıdır. Sayfalarada Seo hakkında bilgiler verdikten sonra, markanızın benzersiz, stratejik, amaçlı içeriklerle nasıl harika yapıldığına değinelim.

8-Harika içerikler için anahtar kelimeleri kullanın: Anahtar kelime yerleştirmesini anlatmama rağmen araştırduğımız anahtar kelimelere biraz daha bakmaya devam edeceğiz. Ne yazıkki bir çok insan anahtar kelime araştırmanın ve yerleştirmenin özünü yanlış anlıyor. 2011 yılında google’ın panda güncellemesi gelmeden önce bile arama uzmanları değerli ve kaliteli içeriğin belirlenen gruptaki insanları hedefladğini biliyorlardı. Bilgilendirici anahtar kelimelerinizi optimize edin ve meta açıklamaları ve başlık etiketleri ile bezenmiş yararlı, detaylı içerikler yazarak arama sıralamanızı yükseltin. Bu yöntem ile fanlarınız olacak, içerikleriniz sosyal medyada paylaşılacak ve doğal yollardan backlinkler elde edeceksiniz. Yararlı ve detaylı içerikler yazmak için şu yolları takip edin. Verilere dayalı makaleler yazın: Araştırmalara göre; verilere dayalı yazılan makaleler site trafiğini yükseltmektedir. Doğru verilere göre yazılan makalelerde insanlar sizin yetkili olduğunuzu düşünecek ve sosyal medyada paylaşım yapaccaklardır. Bu da sitenin organikliğini genişletecektir. Deneyleri ve saha çalışmalarını içeren yazılar yazmayı denemek makalenizi biraz daha genişletecektir. Küçük hedefli bir içeriğiniz bile olabilir. Örneğin bir blog yazarı niş pazarlama hakkında yazmak ister, konuyu bir adım öteye götürür niş pazarlamayı deneysel yönden ele alabilir. Hikayeler anlatabilirsiniz: Hikayeler, her zaman kullanıcılar için çekici, duyguları hareketlendiren ve iletişimi güçlendiren bir tüe olmuştur. Benzersiz bir şeyle başlayın: Her zaman okuyucularınızın beklediği benzersiz bir mesaj vererek başalyın. Böylece okuyucularınızın ortak noktaları ile bağlantılı olursunuz. Kendi tecrübelerinizi anlatın: İyi bir neden için hikaye anlatmak. Yalan konuşmadan iyi ya da kötü tecrübelerinizi içeriğin bir yerinden anlatın. Çoğu kişi seo uyumlu içeriklerde bu tekniği kullanmaktadır. Paylaşılabilir başlıklar atın: google arama sıralamalarında birçok değişiklik yapsada başlıklar konusunda bir değişim yapmamıştır. Eğer çok çekici başlıklar atarsanız fanlarınız bunu tıklayacaktır, okuyacaktır ve paylaşacaktır. Örneğin; ‘’bugün’’ başlığını ‘’şimdi’’ ile değiştirseniz bile satışlarınızda bir artma olacaktır. Haber başlıkları her zaman tıklama alır. Web siteniz sayfa içeriği ile google aramada 1. sırada çıksa bile bu çok fazla tıklanma aldığınız anlamına gelmez. Seo çalışması ile sıralamaya girersiniz ama başlık ile tıklanma alırsınız. Buzzsumo sitesini kullanarak başlıkların aldığı tıklamayı ve gösterimi analiz edebilirsiniz. Çok iyi başlıklar atmak istiyorsanız ilk olarak rakamlar kullanabilirsiniz. Örneğin; ‘’Sitenizi optimize etmenin yolları’’ yerine ‘’Sitenizi optimize etmenin 6 yolu’’ gibi bir başlık kullanılabilir. Merak uyandırın: İnsanlar merak eder ve başlığınıza tıklar fakat içeriğiniz başlığınız gibi sağlam kaliteli olmalıdır. Örneğin; ‘’Vücut geliştirme hakkında bilmediğiniz 7 sır’’ diye başlık attıysanız içerikte gereçektende benzersiz olan 7 sırdan bahsedin. Multimedya ve görsellere önem verin: Videolar, rehberler, e-kitaplar, görsel sunumlar, görüntülü dersler, demolar, kontrol listeleri, e-posta serileri, gifler, çizgi filmler ve ses dosyalarını içeriklerinizde kullanabilirsiniz. Tekrarlanan içeriklerinizden kurtulun: Copyscape, SiteLiner ve Screaming Frog gibi siteleri kullanarak tekrarlanan içeriği bulabilirsiniz. Tekrarlanan içerikler çok fazla sıralamayı değiştirmez fakat bir şekilde de google’a içeriğinizin orjinal, alakalı ve yararlı olduğunu göstermek zorundasınız. Bunun için tekrarlardan kaçının. Bilgilendirici ve ticari anahtar kelimeleri kullanarak % 100 seo uyumlu harika içerikler hazırladınız. Şimdi de link inşası aşamasına geldik.

9-Doğru bir şekilde bağlantı oluşturun ya da link inşası yapın. Business Insider’s sitesini kullanarak linklerinizi analiz edebilirsiniz. Bağlantılı metinlerinize gelen bağlantıları görebilirsiniz. Linklemeyi nasıl yapacağız buna bir bakalım. Metin içerisinde linkleme: İçeriğin içinde linkleme yapmak en kolay yoldur. Dosya yakınlarına bağlantı metinleri cümleleri koymanız iletişimi arttırmaktadır. Bağlantı metni ile linkleme seçtiğiniz bir anahtar kelime ile sıralamaya girmenizi kolaylaştırır. Bağlantı metni olarak hedeflediğiniz anahtar kelimleri kullanabilirsiniz. Gösel linkleme: makale yazarken görsellerde link verebilirsiniz. Görseller google tarafından indekslenmektedir. Bunun anlamı, görsselle birlikte link alabilmenizdir. İçerik bağlantıları: Google için Diğer insanların ve sitelerin sizin siteniz hakkında söyledikleri çok önemlidir. Yıllardır blog yazarları veriye dayalı, zengin ve yararlı içerikler oluşturmaktadırlar. Herhangi bir konuda arama yaptığınızda aynı bloğa rast gelme olasığınız yüksektir. Çünkü onlar bir çok içerik bağlatısı almıştırlar. Yararlı içerik link kazanmanızı sağlar. Sayfalarınızın sıralamasını yükseltecek olan linkleri istiyorsanız olğanüstü içerikler hazırlamalısınız. Linkleme ölçülü olsun: Google dostu olan ve sıralamalarda yükselmenizi sağlayacak link çeşitlendirmesini kullanın. Dizin gönderimi, forumda tanıtım, misafir blog yazarlığı, wikipedia gibi eski yöntemler pek işe yaramıyor. Çeşitli link profili oluşturmak için alakalı yerel ve uluslararası sitelerden link almak için sayfa içerikleri yazın.

Son olarak: Google arama sıralamasını yükseltmede zorluklar tabikide bulunmaktadır. Ama verdiğimizi tavsiyeler sitenizin daha iyi çalışmasını sağlayacaktır. Hedef kitlenizi ve onların isteklerini anlamanız biraz zaman alacaktır. Sitenizde kullanacağınız uzun anahtar kelimeleri araştırın. Bunları öğrendiğinizde okuyucularınızın isteklerini anlayacak, problemlerini çözecek ve sitenize tekrar gelmelerini sağlayacak muhteşem içerikler yaratacaksınız. Teşekkürler. Kıvır Düzen

anahtar kelimeler ve metatag: google da üst sıralara çıkma ücreti, google da üst sıralara çıkmak için program, google da üst sıralara çıkma yöntemleri, arama motorlarında ilk sırada yer almak için ne yapmak gerekir, google haritalarda ilk sırada çıkmak, google aramalarında resimli çıkmak, siteyi google da üst sıralara çıkarma, adwords üstte çıkma, google sıralama yükseltme programı, telefonun sesini yükseltme kodu, site yükseltme, siteyi yükseltmek, android ses yükseltme rootsuz programsız, telefon ses yükseltme nasıl yapılır, google sıralamasında site yükseltme programı, google maps sıralaması, Google arama sıralamasını, sağlayacak muhteşem içerikler yaratacaksınız. Teşekkürler. Kıvır Düzen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s