feys’de pazarlık sünnettir

feysde pazarlik

Feys’de Pazarlık Sünnettir

Sosyal medya üzerinden ürün satıyorsanız ya da pazarlıyorsanız, sosyal medya pazarının çok hızlı bir şekilde değiştiğini fark etmişsinizdir. Dijital pazarlamada sizin için yeni olan bir şey sürekli olarak değişmektedir. Nereden başlamalıyız? Başarılı olmak için nasıl bir yol izlemeliyiz? Takip edin bakalım.

Bu kadar bilginin olduğu bir yerde kafanızın karışması gayet doğal. Bazen de sosyal medya pazarlama kampanyaları için uyarlanan bilgiler sizi hüsrana uğratabilir. Bu yüzden bu konu hakkında biraz araştırma yapmanız gerekecektir. Pazarlama uzmanları çoğu zaman çok karmaşık konular üretmektedirler. Bunun nedeni insanlara olabildiğince çok bilgi vermek çabasındandır. Uzmanlar yeni müşterilerin gelmesini sağlayacaklardır ve müşterilerin aklında bir sürü soru olacaktır. Bugün burada sosyal medya pazarlamanın kalbine ineceğiz Allah izin ederse. Sosyal medya pazarlamada ihtiyacımız olacak şeyleri anlatacağız.

Verimliliğin temeli otomasyondur. En önemli nokta pazarlama kampanyanızın tamamıyla başarıya ulaşmasıdır. Bir çok işyeri sahibine göre, otomasyon pazarlama stratejilerini doğrudan etkilemektedir. Şimdi çoğu insan otomasyon kelimesine odaklanmış durumdadır. Hata yapmayın otomasyon çok güçlü bir araçtır. Ama sosyal medya pazarlama kampanyalarının da tek bir yanı değildir. Sosyal medyada başarıya ulaşmanın kritik adımlarını öğreneceksiniz. Bu adımları hiçe sayarsanız stratejileriniz maazallah cartayı çeker. Şimdilik bu yolları bir kenara koyalım ve biraz eğlenelim. Otomasyonu anlamak için pazarlama yaparken kullandığınız araçların şartlarına bir bakın. Şu ana kadar bir blog yazabilen bir pazarlama aracı yoktur. Fakat pazarlama etkinliklerinde size çok yardımcı olabilecek araçları bulabilirsiniz. Mesela içeriklerinizi postalayabileceğiniz Buffer denilen bir sosyal medya yönetim aracı bulunmaktadır. Bu aracın 4 milyonun üzerinde kullanıcısı vardır. Bu araç sayesinden belli bir içerik takviminiz olacaktır. Ama içerik takviminin yanında içeriklerdeki tutarlılıkta unutulmamalıdır. Yani insanlar örneğin sizin Salı günleri içerik gönderdiğinizi bilmeli ve aynı zamanda cumaya kadar da içerik göndermeyeceğinizi bilmelidir. Markanıza sadık kalabilmeniz ve online olarak yetkili olmak için ilk önce gerçekçi olacaksınız. Ama  yine de çok stres yapmayın şimdi. Bazen ufak pembe yalanlar olabilir. Gönderi zamanlaması ile ilgili bir çok araç vardır. HubSpot denilen bir sosyal medya uygulaması da küçük işletmelerde gönderi zamanlaması için kullanılabilir. Gönderi zamanlaması biraz daha az endişe verecek bir konudur. Asıl önemli olan diğer pazarlama stratejisi etkileyenlerini ele almaktır.

Arama motorlarından hiç kaybolmayan içerik. Sağlam ve köklü olan içeriklerinizin sosyal medya pazarlamadaki rolüne bakalım. Köklü içerik belki size biraz yabancı gelmiş olabilir. Bu içerikler kitlenizle uyum sağlayan içeriklerdir ve gelecekte Pazar değişse bile aynı yerinde kalmayı başaracaktır. Teknik olarak köklü içerik, içerik pazarlamanın konusudur. Ama bana sorarsanız köklü içerik hem içerik pazarlamanın hem de sosyal medya pazarlamanın konusudur. Fakat köklü içeriği de sosyal medyada belli rutinle yayınladığınız zamanda içeriğin değeri azalmaktadır. Yeni içeriklerinizi yayınlarken, bu köklü içeriklerinizi birkaç ayda bir yayınlarsanız takipçileriniz içeriği somut olarak değerlendireceklerdir. Doğal ve etkili çözüm sunan içerik yaratmak köklü içeriğin temelidir. İçerik üretmeyi bir şeyler yazmayı hepimiz biliriz fakat bize muhteşem gelen içerik başkasının engellemesi ile karşılaşabilir. Hedef kitlenize bilgi sunacak ya da eğlendirecek içerikler üretim yollarını bulmak zordur. Utanmanıza gerek yok bu herkes için böyledir. Belli zaman aralığında içerik üretmek zordur. Bu yüzden köklü içerikler üretmek sosyal medya pazarlama kampanyalarınız önemli bir etkendir. Her hafta 4 tane içerik gönderdiğinizi düşünün. Web siteniz bayağı bir köklü içerikler dolduktan sonra bu sefer 3 yeni içerik ve bir tane eski yazdığınız içeriklerden göndereceksiniz. Bazı içeriklerinizde güncel olmayan konuları kullanın böylelikle insanları eğlendirecek konularda yazarsınız. Kısa vadeli başarılarda güncel olan konulara da değinin. Ama köklü içerikler size uzun vadede başarı getirecektir. Eğitimsel bir içerik yazıyorsanız da çözümünüz çok kolay olsun. Örneğin mimarların problemleri ile ilgili bir yazı yazıyorsanız bu sorunu güncel ile ilişkilendirmeyin ve çözümünüz gelecek vaat etsin. Eğer girişimciler için bir blog yazıyorsanız, köklü içerikleriniz işçiler için söyleşileri ve iş planlarını içerebilir.

Her platformda gönderi, içerik paylaşmayın. Diyelim ki; içeriklerinizi düzenli olarak gönderecek bir otomasyon aracınız var. İçeriklerinizin nerede ve ne zaman paylaşıldığının bir önemi var mı acaba? Bu işi tamamıyla bir araca bırakmak biraz tehlikeli. Etkileyiciliğe önem veriyorsak, para da konuşabilir paylaşımlarda. Facebook reklamları instagram reklamlarından daha fazla ziyaretçi getiriyorsa sadece facebook’u kullanmak daha iyi. Bir de Google plus platformunda hedef kitleniz yoksa paylaşım yapmayın. Pinterest platformunda içeriklerinizi doğru bir şekilde paylaşırsanız hatırı sayılır miktarda ziyaretçi alabilirsiniz. Bu tür sosyal medya platformlarında değerlerinizi ölçün. Hedef kitlenizin ilgisi ve geri dönüşü hangisinde yüksekse orada paylaşım yapın.

Müze, arşiv, kütüphane, galeri içeriklerini önerebilirsiniz. İçerik üretmedeki talepleri karşılayacaksanız bu önemli bir nokta. Konsept kelimesine aşina değilseniz müze, kütüphane içerikleri iyi gelecektir. Bu tür içerikleri hedef kitlenize göre bulmanız ve sosyal medyada paylaşmanız modaya uygun olacaktır. Moda işverenlerin ve markaların yakından takip ettiği bir kelimedir. Hiçbir şey bilmiyorsanız, müze ve kütüphane ile ilgili içeriklerle ilgili blogları araştırın ve bulduğunuz konuları twitter ve facebook’ta yayınlayın. Bu tür içeriklerin iki çeşidi vardır. Birincisi, alanınızla ilgili içeriği bulmak ve yayınlamak. İkincisi, bulduğunuz içerikleri kendinize göre uyarlamak revize etmek ve yayınlamak. Birinci yöntem sosyal medya Pazarlamada tam anlamıyla çözüm odaklı olmayan bir içerik şeklidir.

Sonuç olarak. Sosyal medya pazarlama stratejilerinde size uyacak olan bir sürü yol ve çözüm vardır. Bir konuyu kolaylaştırmak ya da karmaşıklıktan bihaber olmak sosyal medya pazarlamasında başarı getirmektedir. Zamanınızı daha verimli yapmak adına otomasyon araçlarını kullanın. Hedef kitlenizin sorunlarını çözecek içerikler hazırlayın ve içeriklerinizin değerli olduğunu hissettirin. Teşekkürler. Kıvır Düzen

anahtar kelimeler ve metatag: sosyal medya pazarlama stratejileri, sosyal medya pazarlaması pdf, sosyal medya pazarlama örnekleri, sosyal medya pazarlama sunum, sosyal medya pazarlamaya 22 güzel örnek, sosyal medya pazarlaması makale, sosyal medya pazarlama süreci, sosyal medya pazarlaması kitap, internetten satış siteleri, internetten satış yapanlar, internetten satış yapmak vergi, internetten satış sitesi kurmak, internetten satış yapmak isteyenler için 10 püf noktası, dükkan açmadan internetten satış, internetten satış nasıl yapılır, internetten satış yapmak ekşi, değerli olduğunu hissettirin. Teşekkürler. Kıvır Düzen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s